Administratieve diensten
-
Verwerken financiële administratie
-
Optimaliseren van uw administratie, denk aan het automatiseren en digitaliseren
-
Begeleiding bij uw financiële administratie
-
Opstellen van (fiscale) jaarstukken
Belastingzaken
-
Fiscale advisering
-
Verzorgen aangiften inkomsten-, omzet- en vennootschapsbelasting
-
Verzorgen salarisadministraties en aangiften loonbelasting
-
Begeleiding bij boekenonderzoeken
-
Voeren van onderhandelingen met de Belastingdienst
-
Fiscale review van de onderneming
Bedrijfsadvisering
-
Herstructurering van ondernemingen
-
Financiering van onderneming
-
Overname en overdracht van de onderneming
-
Bedrijfsopvolging (al dan niet binnen familie)
-
Het opstellen van een ondernemingsplan
-
Het aanvragen van subsidies
Tarieven
Als ondernemer wilt u de controle houden over uw kosten. Ook voor het uitbesteden van uw administratieve en fiscale aangelegenheden moet duidelijk zijn welke prijs u hiervoor betaalt. Door een goede automatisering en een vlotte samenwerking ben ik in staat prijstechnisch zeer aantrekkelijk te werken. Indien u zoveel mogelijk uw administratie zelf doet, eventueel met onze hulp, kunt u bovendien flink besparen op uw jaarlijkse administratiekosten. Hiervoor zijn meerdere opties:
-
Een Excelsheet voor kleine administraties. Het bijhouden van de administratie is hiermee zeer eenvoudig. Deze sheet wordt gratis ter beschikking gesteld.
-
Online boekhoudsoftware. Er zijn diverse applicaties zoals e-Boekhouden.nl, Reeleezee of Moneybird. Samen met u zoek ik graag naar het juiste pakket voor uw bedrijf.
Bij voorkeur werk ik met vaste jaarbedragen waarbij ik vooraf een inschatting maak van de verwachte tijdsbesteding. U als ondernemer weet dan van tevoren waar u op kunt rekenen. Om u een indicatie te geven van de jaarlijkse kosten, vindt u hieronder twee voorbeelden:
Voorbeeld waarbij de klant zelf zijn administratie verwerkt
Een ICT-consultant heeft een eenmanszaak en hij verstuurt jaarlijks 50 verkoopfacturen en ontvangt 50 inkoopfacturen. Als hij gebruik maakt van een aparte zakelijke bankrekening en tevens zijn eigen boekhouding verwerkt met bijvoorbeeld Moneybird of onze eigen Excelsheet zijn de jaarlijkse kosten als volgt:
| Periodieke begeleiding en btw aangifte ( per kwartaal) |
€ 250 |
| Opstellen fiscale jaarstukken |
€ 200 |
| Aangifte inkomstenbelasting |
€ 150 |
| Totale prijs op jaarbasis |
€ 600 |
Voorbeeld waarbij de klant alles wil uitbesteden
Een timmerman heeft een eenmanszaak en hij verstuurt jaarlijks 75 verkoopfacturen en ontvangt 55 inkoopfacturen. Als hij gebruik maakt van een aparte zakelijke bankrekening en verder alles wil uitbesteden zijn de jaarlijkse kosten als volgt:
| Verwerken administratie en btw aangifte ( per kwartaal) |
€ 650 |
| Opstellen fiscale jaarstukken |
€ 200 |
| Aangifte inkomstenbelasting |
€ 150 |
| Totale prijs op jaarbasis |
€ 1.000 |
Uiteraard geldt bovenstaande prijs alleen als de samenwerking en gegevensaanlevering optimaal is. Ik factureer nooit meer dan hetgeen is afgesproken. Mocht er meerwerk ontstaan dan zal hierover vooraf overleg met u plaatsvinden.
Op basis van uurtarief
Uiteraard behoort het ook tot de mogelijkheden zonder vast jaarbedrag te werken. In dat geval gelden de onderstaande uurtarieven:
| Reguliere administratieve dienstverlening |
€ 45,- per uur (ex btw) |
| (met name het boeken van uw administratie) |
|
| Fiscale dienstverlening |
€ 55-75 per uur (ex btw) |
| (verzorgen diverse aangiften/advisering) |
|
Mocht u interesse hebben in een vrijblijvend gesprek of benieuwd zijn naar een offerte verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen via bprins@prins-bba.nl of via telefoonnummer 0180-519481 of mobiel op 06-28472766.
|